Vacatures
Ben jij een gedreven professional met een passie voor onderwijs en begeleiding? Wil jij een sleutelrol spelen in de ontwikkeling en ondersteuning van onze leerlingen en wil je werken in een dynamische omgeving volgens de principes van Deep Democracy? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wie zijn wij?
De kerntaak van de Fritz Redlschool is het weer op gang brengen van een gestagneerde onderwijsontwikkeling, om daarna doorgeschakeld te worden. De leerling wordt geschakeld naar de school van herkomst, een andere reguliere school of naar een andere vorm van speciaal onderwijs of dagbesteding. De kracht van de Fritz Redlschool is om samen met de leerling en betrokkenen op zoek te gaan naar een passende onderwijsbenadering. Hierin werken we samen met de GGZ, waar diagnostiek en behandeling plaatsvindt.
Wij vertalen de expertise vanuit de GGZ naar de onderwijssituatie. We richten ons op het versterken van school- en leer voorwaardelijke vaardigheden van de leerlingen, zodat zij na hun verblijf op de Fritz Redlschool weer thuisnabij onderwijs kunnen volgen. We zijn daarmee een schakelschool. Dat betekent dat onze leerlingen na verloop van tijd onze school weer verlaten. We richten ons niet alleen op onze leerlingen maar ook op hun ouders, verzorgers, leerkrachten op scholen en andere betrokkenen waarmee we kennis en vaardigheden delen.
Onze school bestaat uit vier afdelingen: het SO, het VSO, het Thuiszittersteam en Expertiseteam Fritz.
- De afdeling SO van de Fritz Redlschool is een dynamische, lerende organisatie die elke dag het verschil maakt voor onze leerlingen. Relatie en autonomie staan voorop in onze werkwijze met kinderen met inter- en externaliserende gedragshulpvragen. Onze leerlingen hebben grotendeels een behandelrelatie met het UMC.
- De VSO afdeling van de Fritz Redlschool biedt onderwijs aan leerlingen van 12 tot 20 jaar met internaliserende gedragshulpvragen. De kerntaak van het VSO is het weer op gang brengen van een gestagneerde of onderbroken onderwijsontwikkeling bij leerlingen. We creëren een passende onderwijsomgeving voor leerlingen die door psychiatrische of gedragshulpvragen (denk daarbij onder andere aan angst, trauma, depressie en autisme) hindernissen ondervinden in het onderwijs zodat zij het beste uit zichzelf kunnen halen.
- Het expertiseteam Fritz is het ambulante team van de Fritz Redlschool (cluster 4 SO/VSO). Het expertiseteam biedt begeleiding bij gedragshulpvragen aan scholen voor primair en voortgezet onderwijs in Utrecht en omstreken.
Ondersteuningscoördinator
Je komt te werken op de VSO afdeling van onze school. Deze afdeling biedt onderwijs aan leerlingen van 12 tot 20 jaar met internaliserende gedragshulpvragen. De kerntaak van het VSO op de Fritz Redlschool is het weer op gang brengen van een gestagneerde of onderbroken onderwijsontwikkeling bij leerlingen. We creëren een passende onderwijsomgeving voor leerlingen die door psychiatrische of gedragshulpvragen (denk daarbij onder andere aan angst, trauma, depressie en autisme) hindernissen ondervinden in het onderwijs zodat zij het beste uit zichzelf kunnen halen.
Hoe ziet je dag eruit:
Geen dag is hetzelfde op de Redlschool en daarom vinden we het belangrijk om gezamenlijk de dag op te starten met een briefing. We nemen even kort de belangrijkste aandachtspunten rondom de leerlingen door. Om half 9 starten de docenten de lessen. De jongeren stromen allemaal op een ander moment van de dag in en werken volgens hun eigen opbouwprogramma. Als ondersteuningscoördinator begeleid je de jongeren, onderhoud je nauw contact met docenten en kernpartners en vervul je een centrale positie binnen het team. Samen met je collega’s zet je je in om de (onderwijs)ontwikkeling van de jongeren weer in beweging te krijgen.
Wat jij meebrengt:
We zijn op zoek naar een ondersteuningscoördinator met een afgeronde HBO opleiding mét lesbevoegdheid of afstuderende. Als ondersteuningscoördinator heb je afiniteit met jongeren die te maken hebben met internaliserende hulpvragen en weet je goed op hun behoeften aan te sluiten.
Daarnaast:
- heb je didactische – en pedagogische kennis;
- overzie je het gehele lesaanbod binnen onze school en weet je dit af te stemmen op de leerlingen, de doorlopende leerlijnen en de te behalen doelen;
- ben je in staat om verbinding tussen ouders, leerlingen, docenten en school te leggen en op adequate wijze te onderhouden;
- beschik je over sterke vaardigheden in het analyseren van zorgactiviteiten, toetsresultaten en leerlingbesprekingen, en kun je deze analyses vertalen naar passende didactische leerlijnen;
- heb je kenns van het curriculum TL/HAVO en VWO.
Wat wij jou bieden:
- Een uitdagende werkomgeving in een collegiale sfeer;
- Goede begeleiding en ruime mogelijkheden voor verdere professionele en persoonlijke ontplooiing;
- Een organisatie die professioneel betrokken is bij de leerling en zijn leefomgeving en vanuit de samenwerking met het UMCU en Altrecht zorg draagt voor een doorlopende schoolontwikkeling;
- Een lerende organisatie waarin persoonlijke groei een belangrijk aandachtspunt is.
Overige informatie
- Aantal uur: 24 uur (wtf 0,6)
- Werkdagen: dinsdag ( de overige twee dagen in overleg)
- Gewenste startdatum: bij voorkeur zo snel mogelijk.
- Sluitingsdatum vacature: de vacature wordt gesloten zodra er een geschikte kandidaat is aangenomen.
- Dienstverband: het gaat om een benoeming voor bepaalde tijd in verband met ziektevervanging.
- Inschaling: LC schaal conform cao po, afhankelijk van ervaring en expertise. Daarnaast ontvang je goede arbeidsvoorwaarden, inclusief professionele ontwikkeltijd.
Interesse?
Herken jij jezelf in dit profiel? Dan ontvangen wij graag je sollicitatie. Solliciteren is mogelijk via het sollicitatieformulier.
Deze vacature wordt zowel extern als intern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor in de sollicitatieprocedure.
Wil je eerst meer weten over de functie, over het team of ben je een interne kandidaat? Neem dan gerust contact op met Denise Pot (Teamleider) via mailadres denise.pot@ksu.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacatures wordt niet geapprecieerd.
